Czy jesteś doświadczonym człowiekiem konia lub kogoś, kto kocha słuchać muzyki konia, istnieje wiele piosenek tam złapać ucho. Niektóre z tych piosenek są o samym koniu, podczas gdy inne są bardziej ogólne. Na przykład, piosenka Katy Perry „Dark Horse” jest o kobiecie, która jest w miłości z koniem. Inne piosenki, w których pojawiają się konie to „Cowgirls Don’t Cry” LeDoux i „Wild Horses” Natashy Bedingfield.
Dark Horse by Katy Perry
Prawie dekadę temu amerykańska piosenkarka Katy Perry wydała piosenkę Dark Horse. Był to pierwszy singiel promocyjny z jej czwartego studyjnego albumu Prism. W piosence występuje raper Juicy J.
Piosenka jest mashupem gatunków. Charakteryzuje się minimalną produkcją. Tekst piosenki ma uwodzicielski ton i jest napisany w stylu wiedźmy ostrzegającej mężczyznę, aby się nie zakochał.
Piosenka otrzymała mieszane recenzje od współczesnych krytyków muzycznych. Niektórzy chwalili piosenkę za jej muzykalność i wokal. Inni skrytykowali ją za tekst.
Piosenka charakteryzuje się podobnym tempem do innego hitu Perry’ego, „Joyful Noise”. Piosenka zawiera również powtarzający się wzór nut znany jako ostinato.
„Dark Horse” dotarł również na szczyt list przebojów w kilku krajach europejskich, w tym w Belgii (Walonia), Francji i Niemczech. Piosenka zdobyła platynowy certyfikat w Niemczech, Włoszech, Norwegii i Szwecji.
Katy Perry napisała piosenkę z perspektywy czarownicy ostrzegającej mężczyznę, aby się nie zakochał. Powiedziała, że chciała, aby piosenka miała „wiedźmiński” pomysł.
Piosenka została wydana przez Capitol Records jako singiel promocyjny. Został wykonany przez Perry i Juicy J. Został również wydany teledysk. W teledysku występuje Katy Perry jako egipska królowa. Jest kręcony w Memphis w Egipcie i zawiera tron podobny do Sfinksa. Widać w nim również palmy i piramidy.
Cowgirls Don’t Cry by LeDoux
Opisywane jako „western soul”, piosenki Chrisa LeDoux oddają ducha zachodniego przemysłu. Był jeźdźcem na grzbiecie i występował na rodeo, a także był znakomitym muzykiem. Zaczął pisać piosenki jako nastolatek. Na jego muzykę miały wpływ takie gwiazdy country jak Garth Brooks i Toby Keith. LeDoux komponował również piosenki, aby pomóc w opłaceniu swoich wydatków na rodeo. Kilka jego albumów sprzedało się w 6 milionach egzemplarzy. Jego piosenka „Cowboy Man” osiągnęła numer 10 na liście przebojów country. Jego piosenki są do dziś grane na rodeo.
Chris LeDoux urodził się w Biloxi w stanie Mississippi. W latach 70. przeniósł się z rodziną do Wyoming. Jego ojciec był majorem sił powietrznych. LeDoux uczęszczał do New Mexico State i Casper College. Wygrał stypendium rodeo na studia. Startował w rodeo w szkołach średnich, a w 1976 roku zdobył mistrzostwo świata w bareback na National Finals Rodeo. W 1972 roku poślubił Peggy Rhoads. Wraz z ojcem założył własną wytwórnię płytową American Cowboy Songs. Wydał 22 albumy przed podpisaniem umowy z Capitol Records w 1991 roku.
Muzyka LeDoux była charakteryzowana jako „sagebrush blues” i „western soul”. Pisał piosenki o swoim stylu życia i karierze rodeo. Piosenki były autobiograficzne, oferowały spojrzenie na współczesnych kowbojów i miłość do rodziny. Napisał też piosenkę o szczególnej więzi między kowbojem a jego koniem.
Pleasure Horse’s New Lonely by Matthew Sweeney
Z pozoru Matthew Sweeney jest poetą starej szkoły, który pochodzi z Irlandii. Studiował na politechnice w północnym Londynie i przez kilka lat mieszkał w Berlinie, zanim wrócił do Irlandii. Miał niezwykły talent do pisania soczystych wierszy, które zbaczały z utartych szlaków. W tym czasie Sweeney napisał kilka powieści, w tym nagrodzony thriller, a także kilka zbiorów poezji.
Najbardziej znany jest z mnóstwa wierszy, od ezoterycznych po bardziej przyziemne. Trudno ocenić jego dokonania bez tabeli czasu w ręku. Najlepsze dzieła Sweeney’a można zobaczyć w jego zbiorze wierszy, który można nabyć na jego stronie internetowej. Wspomniany wyżej należy do najlepszych z tej partii.
Dla niewtajemniczonych zbiór ten jest ćwiczeniem w ciemności. Jego zawartość niekoniecznie jest najprzyjemniejsza do czytania. Do najbardziej ekscytujących pozycji należy kilka zgrabnych ad libs. Nie jest to złe, jeśli można się przy tym nieźle powymądrzać. Na szczęście same wiersze nie są zbyt grząskie.
Duży obraz nie jest dokładnie smooch, chyba że zdarzy ci się być niezdarnym knuckle dragger. Wiersze są miłą odskocznią od tego, co zwykle.
Talk radio causes ulcers in horses
Podczas australijskich badań naukowcy stwierdzili, że talk radio było powiązane z wyższymi wskaźnikami wrzodów u koni pełnej krwi w treningu wyścigowym. Przebadali 400 koni pełnej krwi i stwierdzili, że konie wyścigowe, które słuchały radia talk, częściej miały wrzody niż te, które słuchały muzyki.
Wrzody u koni występują, gdy żołądek konia jest narażony na działanie kwasu przez kilka godzin każdego dnia. Dzieje się tak, ponieważ koński żołądek jest podzielony na dwa oddzielne regiony. Górny region zawiera błonę śluzową płaską, a dolny – błonę śluzową gruczołową. Region gruczołowy zawiera kwas solny, pepsynę i wodorowęglan. Region płaski jest oddzielony od regionu gruczołowego przez margo plicatus.
Kwas w górnej części żołądka może wypalać dziury w jego ścianie. Aby przeciwdziałać kwasowi, ślina konia neutralizuje go. Podczas ćwiczeń płyn z dolnej części żołądka rozpryskuje się na górną część, narażając bardziej wrażliwą górną część na kwaśne pH.
Ryzyko wystąpienia wrzodów wzrasta, gdy dieta konia jest bogata w przetworzone pasze. Dodatkowo, długie okresy pomiędzy karmieniami mogą obniżyć pH w końskim żołądku.
Głos Johnny’ego Casha niepowtarzalny w piosence „Tennessee Stud”
Przez całą swoją karierę Johnny Cash zawsze był artystą sprzeczności. Był kobieciarzem, narkomanem i samotnym kowbojem. A jednak stał się również ikoną amerykańskiej muzyki popularnej. Jego piosenki przez wielu uważane są za najlepsze w branży. Jego muzyka ma również duże poparcie poza gatunkiem muzyki country.
Na początek, głos Johnny’ego Casha jest dość wyjątkowy. Ma on samotny, aksamitny głos basowo-barytonowy, który jest niepowtarzalny w jego piosence „Tennessee Stud”. Piosenka opowiada o wolności, podróży i znalezieniu ukochanej osoby. Jest też o radościach dzikiego konia – temat, który rezonuje ze słuchaczami.
Pierwszy pełnowymiarowy album Johnny’ego Casha został nagrany w początkach formatu LP. Wydał też kilka nagrań w Word Records i Cachet Records. Później podpisał kontrakt z Sun Records, prowadzoną przez Sama Phillipsa.
W większości jego muzyka jest nie do zapamiętania dla młodych słuchaczy. Jego piosenki mają tendencję do bycia chwytami, ale jego głos jest niepowtarzalny w jego muzyce. Jest również multiinstrumentalistą. Przez lata miał wielu muzyków, w tym kilku częstych współpracowników.
Płyta „Hot Dog” jest dobrym przykładem różnorodnych projektów muzycznych Lintona. Zawiera kilka utworów o tematyce Casha oraz kilka jego własnych piosenek. Nagrał też serię albumów o miasteczkach Południowej Dakoty. Na swojej najnowszej płycie do kilku piosenek zaangażował także młodych muzyków.
Circus of Wire Dolls Chrisa Difforda (Squeeze)
W ciągu swojej długiej historii Squeeze wydali ponad 15 albumów studyjnych i wiele albumów koncertowych. W latach 80-tych Squeeze doskonalili swoją grę na scenie New Wave. Mieli ciąg hitów, w tym „Pulling Mussels (from the Shell)” i „Annie Get Your Gun”. W późnych latach ’70 i wczesnych ’80, Squeeze osiągnęli sukces komercyjny z takimi hitami jak „Black Coffee in Bed” i „Annie Get Your Gun”.
W 2007 roku współzałożyciele Squeeze, Glenn Tilbrook i Chris Difford, ponownie połączyli się w celu wydania nowego albumu. Rezultatem był concept album, rock opera i miniaturowy cyrk.
Circus of Wire Dolls to fabularyzowana historia o człowieku, który konstruuje miniaturowy cyrk. Występują w niej takie postacie jak pani Amy Birks z Sing Gospel Choir of London, Brian Coombes z progresywnej grupy rockowej Tristan Park, Noel McCalla ze Smallcreep’s Day oraz Tim Bowness. Wykonawcy miniaturowego cyrku opowiadają o swoich doświadczeniach w nim, a także o przemyśleniach twórcy.
Circus of Wire Dolls zgłębia radości i bóle związane ze śmiertelnością. Ma wiele muzycznych wpływów, w tym amerykańskich pisarzy, takich jak Thomas Wolfe, P.T. Barnum i David Bowie, jak również nutki Todda Rundgrena i Beach Boys.
Piosenka Natashy Bedingfield „Wild Horses”
„Wild Horses” Natashy Bedingfield bada powszechny strach przed nieznanym. Piosenka została napisana dla syna Keitha Richardsa. Pierwsze wersy piosenki mówią o bólu związanym z odejściem syna. Jej refren ma głębsze znaczenie dla Keitha Richardsa. Ta piosenka mówi o bólu życia bez nadziei. Natasha Bedingfield chce doświadczyć wolności jak nieokiełznane konie.
Piosenka jest często wykorzystywana do tańców grupowych, takich jak It’s All Kicking Off. Jej refren niesie głębsze znaczenie dla Keitha Richardsa, gdyż zastanawia się on nad własnym bólem po opuszczeniu syna. Ta piosenka mówi również o złamanych obietnicach i bólu związanym z życiem bez nadziei.